وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

امام خامنه ای :بصیرت، مهم ترین ابزار پیروزی در جنگ نرم
اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد، بر اثر بی بصیرتی است. خطاهایی که بعضی از افراد می کنند، بر اثر بی بصیرتی است. بصیرت خودتان را بالا ببرید. آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله امیرالمؤمنین علیه السلام را در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصّبر».

نمازجمعه تجلی وحدت ،حول کدام محور!؟

سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ب.ظ

بنام خدا

هفته پیش روزنامه ولایت به قلم مدیر مسول محترم شان یادداشتی را در نقد مواضع انقلابی امام جمعه محبوب قزوین در مورد "زمین خواری هفت سنگان"به قلم تحریر در آوردند که دارای نکات قابل تاملی ست!

آقای موسوی در ابتدا بحق به اهداف نماز جمعه اشاره مبسوطی نموده ولی در ادامه با ترفندی "خاص" اقدام به تحریف اهداف مورد اشاره کرده اند!!

سوال!؟

براستی نمازجمعه تجلی "وحدت"حول چه محوری ست!؟حول محور "عدالت"یا حول محور فتنه گران،زمین خواران،رانت خواران،خان و خان زاده ها یا،،،!!؟

آیا "وحدت"به هر قیمتی،ماهیت وجودی نمازجمعه را مخدوش نمیکند!؟

جناب آقای موسوی؛چرا عده ای نگران فریاد عدالت خواهی امام جمعه عزیز شده و در طی هفته های اخیر مدام بر این شخصیت دانشمند و انقلابی می تازند!؟

بنظرم مشکل از نگاه  قبیله ای و باندی این جریان هاست و الا آیت الله عابدینی هیچ سخنی که موجب هتک حیثیت کسی گردد را به زبان نیاورده اند!!

_ جناب آقای موسوی، براستی کدام بخش از صحبت امام جمعه عزیز دال بر جناحی بودن موضع ایشان هست!؟

_اتفاقا این مخالفین مواضع آیت الله عابدینی هستند که بعد از سخنان انقلابی ایشان شروع به سم پاشی و تخریب ایشان کردند!؟

جالبه هفته نامه وابسته به جریان "خان" به قلم کاندیدای رد صلاحیت شده،بعد از کلی آسمان ریسمان کردن و ژست  ناصحانه گرفتن ،وقیحانه به  نماینده معظم ولی فقیه، هتک حرمت میکند!!

جناب آقای موسوی؛ اگر به ماهیت انقلابی نمازجمعه معتقدید معیارهای نمازجمعه انقلابی چیست !؟مگر نه این هست که باید در راستای مواضع ولایت موضع بگیرد!؟

جهت مزید اطلاع حضرتعالی؛

1_حضرت آیت الله عابدینی بغیراز امامت جمعه بودن ،بعنوان نماینده معظم ولی فقیه ،مکلف است در صورت درست عمل نکردن نهادهای نظارتی، انذار و هشدار دهد!

2_شروع فرایند زمین خواری(انجام مزایده) برای سال 93 بوده نه برای 10سال پیش !!فلذا بنظرم موضع حضرتعالی بیشتر جناحی ست وقتی که پرونده را به 10سال پیش حواله  می فرمایید!!

3_موضوع زمین خواری را در حد تخلف چند کارمند عادی تنزل داده اید!! آیا از خود پرسیده اید این چه کارمندی ست که برای تغییر کاربری، 20مدیر استان را به خط کرده و امضای شان را در کمیسیون ماده 5گرفته است!؟

4_از نوع مواضع تان، تلقی فساد در "زمین خواری"برداشت نمیشود فلذا انتظاری بیش از این نداریم همانطور که از رسانه های همفکرتان در مذمت حقوق های نجومی،انتظاری نداشتیم!!

چند نکته؛

جناب آقای موسوی

_مگر رهبری معظم انقلاب در خطبه های  عید فطر ،مدیران با حقوق نجومی را صراحتا "حرام خور"اطلاق نکردند!؟

_مگر ایشان تاکید بر برخورد و مجازات مدیران مفسد مورد اشاره نکردند!؟

_با این تفاسیر شما از جایگاه نمازجمعه ،حضرت آقا هم باید هیچ مواضعی در مورد فساد حقوق های نجومی  نمی گرفتند چرا که مراجع قانونی در کشور وجود دارند!؟(هرچند علارغم گذشت بیش از 2ماه ونیز اشاره صریح اخیرایشان در هفته دولت، نه تنها هیچ اقدام قابل توجهی از طرف دولت و سایرمراجع قانونی انجام نشده ،بلکه سخنگوی محترم دولت ،نجومی بگیران را سرمایه نظام دانستند)

_با این موضع جنابعالی،ایمه جمعه باید فقط تقویم تاریخ را برای مخاطبین اعلام نمایند چرا که خواب "دزدان فانوس به دست"حرام میگردد!!

جناب آقای موسوی؛ اگر به منطق "وجود مراجع قانونی" اتکا کنیم وجود مطبوعات نیز مورد خدشه قرار خواهد گرفت چرا که مطبوعات هم مسولیت شان، مشابه خطیب نمازجمعه انذار دهنده می باشد!!

براستی این جیغ های بنفش برای چیست!؟

امروز سوال جامعه از شما بعنوان صاحب جریده باسابقه مطبوعاتی این هست شما بعنوان یکی از اجزای رکن چهارم دموکراسی چه اقدامی جهت پیشگیری از فسادهای اینچنینی کرده اید!؟چه پیشنهاد راه گشایی دارید؟

چگونه است که عده ای از مطبوعات با سواستفاده از آزادی جامعه، هر آنچه مطلوب شان هست به خورد جامعه میدهند، شما وامثال تان اندک واکنشی نشان نمیدهید اما با خطبه های اباذر گونه آیت الله عابدینی نگران خواب زمین خور ها میشوید!؟

کدام بخش ازصحبت ایشان نفی قانون را در ذهن تداعی میکند که ایشان را غیر مستقیم دعوت به قانون گرایی میکنید!؟

اتفاقا آیت الله عابدینی تاکید صریح بر برخورد قاطع قانونی داشته و تهدید به افشای اسامی کارشکنان ،منوط به عدم برخورد قاطع قانونی  می باشد!!

جناب آقای موسوی، فساد مورد اشاره اتفاقا  در نتیجه عدم رسیدگی مراجع قانونی ،به خطبه های نمازجمعه کشیده شده است(چه آنکه بخشی از مسولین برخورد با این فساد،همچنان اعتقادی به فساد بودن این پرونده نداشته و با توجیهات بظاهر قانونی درصدد فراموشی آن هستند)

_در جامعه ای که مطبوعات زنجیره ای، براحتی بعضی از مفسدین را "امیر کبیر" جازده،برای شان فیلم وداع ساخته و علارغم فساد علنی شان (دزدی بیت المال،تحریک به آشوب و فتنه گری و،،،) فاسدین را بزک میکنند،این سنگر نمازجمعه است که باید با روشنگری، ضمن رسوا نمودن فاسدین 

،مردم را آگاه نمایند!

_جناب آقای عبدالعظیم موسوی عزیز؛ انتظار از امثال شما این بوده و هست که مدافع مواضع انقلابی نماینده معظم ولی فقیه بوده و مطبوعه خود را در خدمت تبیین و روشنگری بیانات ایشان قرار دهید نه این که همنوا با رسانه "قدرت و ثروت"خواسته یا ناخوسته جایگاه نمازجمعه را تضعیف نمایید!!

امروز فساد بشکل اتو کشیده رخ نمایی نموده و ابزارهای آن هم بظاهر قانونی و عوامل آن هم برخی قانون دان های قانون شکن هستند!!

در پایان از اطاله کلام و صراحت بیانم پوزش خواسته و جسارتم را به لغزش قلمم ببخشید

امیدوارم حق جو و حق طلب باشیم

  • سامان سروش

نظرات  (۳)

حضرت علی علیه السلام هم وقتی در برابر دنیاگرایان زمان خودش ایستاد مورد هجمه و تهمت و افترا از سوی آنها قرار گرفت امام جمعه قزوین که جای خود دارد.
  • فعال فرهنگی
  • آقای موسوی هم از اول یک موضع خاص نداشته در طول چندین سال روشهای دوگانه ای داشته امیدواریم این مطبوعات بدست اهلش بیفتد
    آیت الله عابدینی ابوذر زمان است آقای عبدالعضیم موسوی آب به آسیاب دشمن نریزیددیگر بس است مقداری به خود بیایید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی