وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

امام خامنه ای :بصیرت، مهم ترین ابزار پیروزی در جنگ نرم
اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد، بر اثر بی بصیرتی است. خطاهایی که بعضی از افراد می کنند، بر اثر بی بصیرتی است. بصیرت خودتان را بالا ببرید. آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله امیرالمؤمنین علیه السلام را در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصّبر».

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

در روزهای آغازین سال نو که شاهد  سپری شدن  تعطیلات عید نوروز و دید و بازدید و صله ارحام هستیم اتفاقی جالب، بنده و دوستانی که در جریان امور مدیریتی کشور هستند را تحت تاثیر قرار داد،حضور و سیاحت قریب یک هفته ای وزیر محترم کشور در استان قزوین بود!!

صرف این که یک وزیر، استان قزوین را برای گردش و تفریح انتخاب نموده  مایه تعجب نیست، بلکه جای سوال اقامت قریب یک هفته ای وزیری ست  که از قضا در این روزها بیشترین تراکم کاری در حوزه وزارت وی را شاهد هستیم.

مردم عزیز میدانندکه تمام سازمان ها و واحدهای زیر مجموعه وزارت_کشور به نوعی  درگیر ثبت نام داوطلبین شورای_شهر_و_روستاو نیز امور انتخابات ریاست جمهوری و مسافرت های نوروزی مردم و ،،،،هستند  و این اقامت #چندین_روزه  با توجه به توضیح فوق، حقیقتا تعجب آور بود!!!

این اقامت طولانی یک #وزیر ناخواسته به ذهن انسان تداعی بی تاثیر بودن "بود_و_نبود"وزیر  در راس این وزارت خانه مهم را متبادر میکند!!

همه ما میدانیم وزارت کشور پیشانی دولت و چه بسا #پیشانی_نظام در سراسر کشور بوده و حوزه کارکرد این وزارت خانه از امور سیاسی و امنیتی و انتظامی و اجتماعی تا یک دهیاری را هم  شامل  شده و حوزه جغرافیایی آن کل کشور را شامل می شود.

وهمه میدانیم،#شورای_امنیت_کشور از شوراهای مهم تحت مدیریت وزیر محترم کشور بوده و مسئولیت مستقیم امور انتظام و امنیت بعهده ایشان می باشد سوال اینجاست آیا جناب مهندس رحمانی فضلی بهتر نبود به جای این مدت اقامت در استان و گردش و سیاحت و بازدیدهایی  چون حضور  در نمایشگاه عروسک ها و،،،اوقات تعطیلی را در استان های مرزی،گمرکات و،،، سپری میکردند تا تحلیل درستی از علت #قاچاق_عظیم_کالا داشته باشند!؟

آیا بهتر نبود وزیر محترم به جای اقامت #مدید ،بازدید میدانی از مسیرهای پرتردد کشور داشته تا علت تصادفات و افزایش مرگ و میر در هفته اول تعطیلات نوروزی را در اتاق فکر بررسی نموده و تصمیمات درست تری اتخاذ میکردند!!؟

آیا بهتر نبود به جای این #اقامت_طولانی ، به استانداری ها و فرمانداری ها و بخش داری های کشور بصورت رندومی سرزده تا مشکلات حاضر و محتمل در روزهای منتهی به انتخابات را کشف و برای آن چاره اندیشی مناسب میکردند!!؟

آنچه مسلم هست مسئولین ارشد در نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران باید #تمام_وقت در خدمت مردم و جامعه بوده تا مشکلات احتمالی را در سریع ترین زمان حل بنمایند. 

برای رئیس جمهور محترم  و وزیر یا هر مسئول دیگر تعطیلات و،،،،معنایی ندارد و اگر کسی برای مسئول و مدیر  ارشد کشور  چنین حقی قایل شود تفکرش بیگانه از تفکر امام و انقلاب و رهبری ست و چه خوب است کسی که  چنین توانی در خود نمی بیند که #تمام_وقت در خدمت جامعه و مردم باشد وزارت را به توانمندتر از خود بسپارد!!

فرمایش مقام معظم رهبری که در اولین روز سال اخیر در مشهدالرضا فرمودند #تلنگری ست به ما که در #انتخابات آتی دقت بیشتر کرده و نیز نهیبی ست به مسئولین محترم تا باشد که به خود  آیند؛

 "ما هر زمان مدیریت ضعیف، غیرانقلابی، بی‌حال و بی‌تحرک داشتیم کارها کند شده و به #انحراف رفته است و هر زمان که مدیریت انقلابی، پرکار و پرتحرک داشتیم پیشرفت کرده ایم"

فتامل

سامان سروش


@Samsn_Soroosh96

  • سامان سروش