وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

امام خامنه ای :بصیرت، مهم ترین ابزار پیروزی در جنگ نرم
اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد، بر اثر بی بصیرتی است. خطاهایی که بعضی از افراد می کنند، بر اثر بی بصیرتی است. بصیرت خودتان را بالا ببرید. آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله امیرالمؤمنین علیه السلام را در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصّبر».

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

در پاسخ به سخنان مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین؛

زنگ حساب انشا نخوانید!!
لزوم عملگرایی و پایان شعارگرایی

آقای علیرضایی سخنرانی بس است،گزارش عملکرد بدهید!!!
با سلام 
 امیدوارم ضمن مطالعه کامل،پاسخی متقن و بدون عصبیت رایج، بفرمایید!!
در طی ماه های گذشته ،جنابعالی مصاحبه های مختلف و قرایی چون پاسخ وتعریض به نماینده معظم ولی فقیه در استان وامام جمعه محترم قزوین،نماینده محترم خبرگان رهبری،نماینده وقت مجلس  ونیزامر و نهی مدیران استان در کم و کیف حمایت از دولت انجام داده اید. گو اینکه سخنگوی مطلق مردم یا دولت در استان هستید!!
 فلذا برادرنه توصیه می شود مروری به  شرح وظایف سازمانی تان داشته تا به تکالیف و وظایف تان بیشتر اشنا گردید!!
اخیرا مصاحبه ای درمورد فیش های نجومی انجام داده اید،علاوه بر اینکه از نظر شکلی بی ارتباط به وظایف تان می باشد از نظر محتوایی نیز با نظر بعضی دولتیان که بابت این رسوایی عذرخواهی کرده و اطلاع رسانی ها را قابل تقدیر دانستند می باشد(عذرخواهی وزیر اقتصاد و نیزتقدیر وزیر اطلاعات از اطلاع رسانی در مورد این فساد)
برادر عزیز ؛حضرتعالی در جایگاه پاسخگویی هستید و بایدگزارش عملکرد دهید نه سخنرانی!!
سمت جنابعالی محل نظریه پردازی نیست ودر مباحث قبلی هم بنده اشاره داشتم ،ولی حضرتعالی همچنان اصرار داری فراتراز مسولیت خود اقدام کنید که تبعات منفی ان نهایتا متوجه مردم عزیز خواهد شد که منتظر عمل هستند نه شعار!!
امادر مورد مصاحبه و جوابیه اخیرجنابعالی؛
حضرتعالی علارغم اینکه ژست مبارزه با فساد گرفته اید،اما بازیرکی و متبحرانه مثل بعضی دوستان حزبی خود، قصد لاپوشانی این رسوایی بزرگ را دارید!!
البته متاسفانه این شگرد رایج اغلب طیف فکری تان هست که برای توجیه این فساد و حرامخوری، اقدام به بدیل سازی و تشابه سازی های خنده دار می نمایید!!
حقیقتا دولتی که مدعی عقلانیت هست چگونه با این تناقض های گفتاری و رفتاری میخواهد مردم را قانع کند!؟
روزی رییس جمهور محترم این موضوع را بی ارزش  میداند (شایدم از گستردگی این فساد و واکنش افکار عمومی نااگاه بوده) و چند روز بعد ان را موضوع"ملی"میداند!!
سوال این هست
 1_ایا دولت از این فساد بزرگ اگاه بوده یا نه!؟
اگر بوده چرا در سال اول برخورد نکرده(علارغم ورود به سال اخر دولت) همان گونه که مسکن مهررا مزخرف دانست،مهر افرین را تعطیل و ده ها مصوبه دولت قبل را با هماهنگی رییس مجلس همراهش!!ابطال کرد!!
ضمن اینکه اقای روحانی مدعی خالی بودن خزانه بوده است!
2_اگر از ان اگاه نبوده پس وای به حال دولتی که مدعی عقلانیت و محاسبه گری ست و نمیداند خزانه چگونه غارت میشود!!
 اقای علیرضایی؛رهبر انقلاب این اتفاق را فساد وحرام خوری دانسته و خواستار برخورد قضایی و مجازات با این افراد فاسد شدند چگونه جنابعالی که در سر سفره انقلاب نشسته ای اینقدر با بی انصافی ان را فیش های "نامتعارف" میدانید!؟
ما دم خروس را قبول کنیم یا قسم،،،،!؟
چگونه امثال جنابعالی که دم از مردم میزنید "افشای"این حرام خوری را موجب نارضایتی دانسته ،ولی دریافت و چپاول حقوق مردم  را "نامتعارف"!؟
انتظار نیست کسی که متصدی نهادی رسانه ای ست خواستار سانسور شده و عملا شعارهای شفاف سازی و اطلاع رسانی را که متظاهر به ان هست را زیر پا بگذارد!!
بنظرم بهتراست دولت مردان بجای تحلیل های روشنفکرانه!! و جامع شناسانه!!در صدد جبران این فسادبزرگ که ظلم اگاهانه در بیت المال بوده  باشند،تا خدشه اعتماد به نظام اصلاح گردد!!
برادر عزیز ؛نکته ای در مورد رقیب اشاره داشتید، اولا در فضای رقابتی جامعه، این چیز طبیعی ست که رقیب خارج از دولت،بدنبال یافتن نقطه ضعف رقیب بوده ،چه ان که نفس جامعه رقابتی چنین می طلبد، و این دولت است که باید حرکات خود را کنترل کرده و با مسولیت پذیری پاسخگوی ضعف خود باشد نه انکه ابتدا منکر و سپس فرا فکنی کند،ولی جنابعالی با کدام علم غیب ،مدعی برخورد سیاسی رقیب بوده و در استانه انتخابات بودن را ،عامل این رفتار میدانید؟ 

وقتی رهبرمعظم انقلاب با صراحت در خطبه نماز، دریافت های نجومی را خیانت خوانده و خواستار برخورد قاطع ومجازات مفسدین میگردند، با تاسف می بینیم امثال شماو دوستان دولتی تان ان را حقوق "نامتعارف"خوانده و بجای برکناری و معرفی خاطیان به دادگاه، متعجبانه می بینیم معاون محترم  رییس جمهور به جای برکناری و معرفی مفسدین به دادگاه، باالتماس درخواست استعفای مفسدین را می نمایند اینجاست که باور صداقت بعضی دولت مردان، تصور باطلی ست!!
خاطر شریفتان یاداور می شوم زمانی شما و دوستان حزبی تان مسایل جزیی ،چون گرانی قیمت گوجه فرنگی در دولت قبل را ،مسیله اول کشور کردید!!
کاش بیش از این توجیه نکنید و پاسخگو باشید چرا که در سال اخر دولت مستقرهستید!!!
ضمنا جهت اطلاع عرض میکنم،زنگ انشا تمام شد زنگ بعد حساب داریم!!
باپوزش از صراحتم امیدوارم باعث عصبانیت جنابعالی نگردیده باشم!!
موفق باشید
  • سامان سروش