وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

امام خامنه ای :بصیرت، مهم ترین ابزار پیروزی در جنگ نرم
اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد، بر اثر بی بصیرتی است. خطاهایی که بعضی از افراد می کنند، بر اثر بی بصیرتی است. بصیرت خودتان را بالا ببرید. آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله امیرالمؤمنین علیه السلام را در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصّبر».

پاسخ بابایی‌صالح به یک سوال ...!


اواخر شهریور امسال، یکی از موفق ترین و با تجربه ترین مدیران آموزشی منطقه دشتابی با سابقه چندین سال مدیریت، از مسئولیت #برکنار شد. گمانه زنی ها در بین فرهنگیان، حکایت از این فرضیه داشت که وی به دلیل «اختلاف سلیقه سیاسی» با آقای #بابایی‌صالح، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج و با دخالت ایشان از این سمت معزول شده است.

مهرماه فرا رسید و پس از گذشت چند هفته از سال تحصیلی، مجدداً یکی دیگر از #فرهنگیان توانمند از معاونت برکنار شد. این بار نیز ظنّ قوی فرهنگیان حاکی از این بود که ایشان نیز بدلیل #اختلافات_سیاسی با نماینده منطقه، معزول شده است. اما در همه این موارد روح الله بابایی‌صالح شایعات مذکور را تکذیب کرده و اظهار می کرد که نقشی در این تغییرات ناگهانی نداشته است. اما موضوع به اینجا ختم نشد. در روز ۱۳ آبان که جمع کثیری از فرهنگیان و دانش آموزان در مراسم این روز حضور داشتند، مجری برنامه، پرسشی از جناب نماینده مطرح کرد.

#سوال مذکور این بود: «جناب آقای بابایی‌صالح، در زمانی که خود در این منطقه بعنوان یک فرهنگی مشغول بودید، از اقدامات این مدیران حمایت می کردید. چه شده که در این برهه زمانی حساس که ارداق به قطب سیاسی شهرستان تبدیل شده و شما شخصیت انتخابی اول شهرستان هستید، در قبال عزل ایشان از مدیریت، سکوت کرده اید؟»

پاسخ آقای بابایی صالح این بود: "من جواب مجری برنامه را بعداً خواهم داد"

جواب این سوال پس از چند روز با #عزل و #برکناری مجری برنامه از پست معاونت پرورشی داده شد ...!

فشار بر مجموعه #آموزش_و_پرورش بوئین زهرا، باعث شد تا این فرهنگی نیز از سمت خود برکنار و چند پرسش اساسی در ذهن جامعه #فرهنگیان_شهرستان نقش ببندد. این نوع اقدام شتابزده در قبال یک سوال ساده، این شائبه را تقویت کرد که فرضیه های پیشین راجع به عزل فرهنگیان توانمند، شایسته و خوش سابقه کاملاً صحیح بوده و این افراد با فشار از سمت های خود کنار گذاشته شده اند.

سوال هایی به قرار ذیل در ذهن مردم و خاصه فرهنگیان شهرستان ایجاد شده است:

۱- آیا #مطالبه_گری در جامعه ما آنقدر پرهزینه است که شخص سوال کننده بابت پرسیدن یک سوال ساده و محترمانه از یک نماینده مجلس، باید از جایگاه خود عزل شود؟

۲- آیا مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان و آینده تحصیلی شان باید قربانی اغراض سیاسی و #تسویه_حسابهای_شخصی شود؟

۳- آیا جای تأسف ندارد مسئولی که اصلی ترین وظیفه اش تصویب قانون و نظارت بر اجرای آن است و عملی چون استیضاح وزیر را می تواند در دستور کار خود قرار دهد، این چنین #کودکانه، شائبه فشار برای تغییر کادر یک مدرسه را در ذهن ها ایجاد کند؟

۴- آیا اگر نماینده مجلس از وزیر یا رئیس جمهور سوالی بپرسد، نظام با وی برخورد حذفی میکند و سوال کننده را در نطفه خفه می کند؟

۵- آیا در حوزه انتخابیه آقای نماینده، همه معضلات و مشکلات عمرانی و اقتصادی و فرهنگی و تورم و اشتغال و ... حل و برطرف شده است؟ و هیچ کاری جز عزل فرهنگیان دگراندیش وجود ندارد؟

ای کاش #نماینده_مجلس به وظایف کلان خویش در حیطه ی قانون گذاری و پیگیری مطالبات مردم بپردازد و تلاشش را صرف رفع مشکلات مردم نماید. 💯ختم کلام: به اذعان کارشناسان سیاسی منطقه، در طول دو سال گذشته، در حوزه نمایندگی مجلس، کارنامه ای بجز #تقریبا_هیچ نصیب مردم شهرستان های بوئین زهرا و آوج نشده است.

سامان سروش   ۱۳۹۶/۸/۲۸


«ارسالی یکی از کاربران کانال بوئین پلتیک»


  • سامان سروش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی