وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

امام خامنه ای :بصیرت، مهم ترین ابزار پیروزی در جنگ نرم
اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد، بر اثر بی بصیرتی است. خطاهایی که بعضی از افراد می کنند، بر اثر بی بصیرتی است. بصیرت خودتان را بالا ببرید. آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله امیرالمؤمنین علیه السلام را در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصّبر».

شهرداران همگام با آقای وکیل...

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲ ق.ظ

بنام خدا

شکست درمهندسی انتخاب شهرداران...
تحلیل مبسوط از تحرکات مدیریت امور شهری استانداری و کُنشگری شورای شهر قزوین در انتخاب شهردار...
بعد از گذشت چند ماه از استقرار شوراهای اسلامی شهر و روستا و آرامش نسبی فضای شوراها،اکنون مناسب ترین زمان برای سنجش و نقد تصمیمات و اقدامات این نهاد است.
موضوع مد نظر این تحلیل ، مهندسی شکست خورده ی انتخاب شهرداران ، توسط جریان خاص با نیم نگاهی به اوضاع غم انگیز شورا و شهرداری قزوین می باشد .
_عرف رایج و منطقی انتصابات این گونه است که با پایان عمر دولت هاهر گونه جابجایی خاصه در مجموعه ای مهم چون استانداری، به دولت بعدی واگذار تا انتصابات طبق نظر و سلیقه مسئول جدید با خاطری آسوده انجام شود.
البته زمزمه تغییرات و فشارها از مدت ها قبل از سوی عناصر قدرت به صدا در آمده بود!
اظهارات مداخله گرانه #خانم نماینده مجلس و اصرار غیر مسئولانه بر اعمال این تغییر که تحت
اشاره سران یکی از احزاب قدرت بیان می گردید هر چند با مقاومت استاندار وقت به نتیجه نرسید ولی این فشارها با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شوراها وارد فاز عملیاتی شد!
هفته نامه #تابان ارگان مطبوعاتی این جریان ، سرمست از پیروزی در انتخابات ،تلویحا پایان سیطره داود #محمدی بر مجموعه امور شهری را نوید داد،که نشان از اراده ای قوی برای سلطه ی کامل برشهرداری که یک مجموعه اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی و...که تاثیرگذار در معادلات سیاسی نیز هست داد.
در اولین گام فشارها به استانداری برای تغییر مدیریت امور شهری استانداری شروع و متاسفانه استاندار وقت هم با علم به جابجایی و رفتن از قزوین در دولت دوازدهم، تسلیم فشار جریان قدرت گردیده و مدیریت امور شهری استانداری را به فردی با گرایشات کاملا سیاسی وابسته به این جریان قدرت طلب واگذار کرد.
این تغییر در اداره کل امور شهری استانداری با هدف مهندسی و فشار به شوراهای شهر استان در انتخاب شهرداران شهرها بود تا از قِبَل این تغییر بتوانند از ظرفیت شهرداری ها بعنوان یک نهاد مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...در معادلات سیاسی، خاصه در انتخابات آتی مجلس استفاده کنند.
بعد از انجام این تغییر کاملا سیاسی، نقطه تمرکز و تلاش های این مدیریت، لابی ، فشار و مداخله در امور شوراهای شهر ‌استان جهت انتخاب شهردارانی مورد طَبع و سلیقه این جریان بدون در نظر گرفتن توانایی های لازم بود!!
اما خوشبختانه اغلب شوراهای شهر در استان ،بدون توجه و تاثیر پذیری از این فشار و لابی ها با استقلال کامل شهردارانِ مستقل و غیر سیاسی را انتخاب کرده تا امور شهر را سامان دهند. اما نکته ی قابل تامل اینکه باز کلید اکثر شهرداری ها به دست شهرداران همسو با آقای وکیل افتاد تا شهرداران بتوانند از ظرفیت ها و پیگیری های ریاست کمیسیون اصل نود مجلس در پیشبرد شهر خود بهره مند شوند.و تنها شهری که در استان تحت لابی و فشار جریان خاص انتخاب شد ،شهردار قزوین بود.
در حالت طبیعی، شوراهای شهر با تلاش وپیگیری فراوان ،بدنبال شهرداری در سطح و تراز شهر خود و چه بسا در تراز بالاتر هم هستند اما جریان اکثریت شورای شهر قزوین بواسطه لابی و تاثیر پذیری از جریان قدرت ، فردی را به شهرداری انتخاب کرده است که سقف توانایی وی شهرداری بوئین زهرا با جغرافیا و جمعیت شهری 20هزار نفری ست!!
اگر چه به شهردار سابق قزوین نقدها و ایراداتی وارد است ولی کارنامه مثبت و ارزشمند وی منجر به انتخاب او به عنوان شهردار یک کلانشهر شد. در حالی که سقف #کوتاه نگاه اکثریت شورای شهر قزوین که ناشی از تاثیر پذیری از جریان خاص است منجر به انتخاب شهردار سابق بویین زهرا برای قزوین گردید.
نکته جالب توجه اینجاست که شورای شهر قزوین پس از گذشت چندین ماه از شروع رسمی دوره،اخیرا اقدام به انتخاب نهایی شهردار نموده است.
شنیده ها مختلف حکایت از آن دارد علت این تاخیر نه بخاطر تلاش برای انتخاب مدیری توانمند که اگر چنین بود با اطلاع رسانی وفراخوان افراد توانمند ، کاردان و متخصص تری را محک زده و گزینش می کردند!!
بلکه علت این تاخیرها، متاسفانه لابی جریان های ظاهر وپشت پرده قدرت،برای تقسیم پُست ها و سِمَت ها ست که گویا به تفاهم لازم رسیده اند!!
کاش جریان اکثریت منتخبین شورای اسلامی شهر قزوین به وعده ها و شعارهای انتخاباتی خود مقید و پایبند بوده و بدون تاثیر پذیری از جریان قدرت،با توانمندی و استقلال کامل، نظارت متعهدانه و عالمانه بر شهردار منتخب و مجموعه تحت مدیریتی وی داشته تا رضایت خدا را که در رضایت مردم متجلی ست جلب نمایند.
ضمن تبریک به شهردار محترم بخاطر انتخاب شان،امیدواریم مسئولیت سنگین خدمت را
بدون تاثیر پذیری از جریان های قدرت طلب به سرانجام مقصود برساند.
آرزو دارم یادداشت مذکور #تلنگری برای اصلاح رفتارها و اصل بودن #مردم باشد.


آدرس کانال تلگرامی

http://t.me/saman_soroosh96

  • سامان سروش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی