وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

امام خامنه ای :بصیرت، مهم ترین ابزار پیروزی در جنگ نرم
اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد، بر اثر بی بصیرتی است. خطاهایی که بعضی از افراد می کنند، بر اثر بی بصیرتی است. بصیرت خودتان را بالا ببرید. آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله امیرالمؤمنین علیه السلام را در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصّبر».

ه نام خدا
یادداشتی در شماره 3297روزنامه ولایت منتشر گردید که بنظر میرسد نکاتی از ان نیاز به نقد دارد.
نویسنده محترم در این یادداشت علارغم اشاره به تایید مشروط برجام توسط رهبری، اصرار دارد برجام را تایید شده مطلق رهبری بداند!!
اینکه نماینده محترم قزوین انتقاد بر برجام دارد ناظر به ایرادات "شکلی"و "محتوایی" تصویب برجام هست!!
ایراد شکلی چیست!!؟
اولین ایرادشکلی ،به نحوه بررسی این طرح بود!!
ممکن هست بفرمایید در فراکسیون اصولگرایان تصویب برجام موافقت شده بود!! سوال این هست مگر نمایندگان غیر از تعهد تعیین شده در قانون اساسی تعهدی به فراکسیون های داخلی دارند!!؟
تعجب انجاست چرا انهایی که تا چند وقت پیش فرمایش حضرت امام (ره) در خصوص  "در راس اموربودن مجلس" را فریاد میزدند ،بجای حمایت از چنین نمایندگانی،مدام با انگ های مختلف قصد تخریب ایشان را دارند!!مگرمیشود یک طرح به این مهمی را در مدت20دقیقه مصوب کرد!!؟
دومین ایراد شکلی ، اعلام هماهنگی صورت گرفته ما بین آقایان لاریجانی،شمخانی و حجازی در روز تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی جهت القاء نمودن اینکه نظر رهبری تصویب فوری برجام است ،می باشد!
اما ایراد محتوایی که حجت الاسلام حسینی بر برجام وارد دانسته اند، با کمی تامل در نامه رهبری معظم انقلاب و اعلام آن 9 بند الزامی  در تایید مشروط برجام،٬متوجه حقانیت ادعای این نماینده محترم میشویم.تاسف انجاست که کسانی که تا دیروز دیگران را از "هزینه کردن رهبری "بر حذر میداشتند ولی امروز به راحتی پرونده هسته ای را مربوط به رهبری میدانند!!
اشاره رهبری در متن نامه به رئیس جمهور در خصوص روند تصویب برجام در  مجلس شورای اسلامی با این جمله"مصوبه محتاطانه مجلس" خود حکایت ها دارد!!
سوال!؟
الزامات9گانه رهبری عزیز موید ادعای چه کسانی شد!؟ایا تایید کننده ادعای کسانی که حامی مطلق برجام بودند!؟یا تایید کننده نظر منتقدین برجام که با بی انصافی انگ بی سوادی به آنها زده شد.!!!
متاسفانه در این یاداشت به عمد تاکید می شود که بیانیه دفتر رهبری در خصوص عدم دخالت دفتر معظم له در روند تصویب برجام ، متوجه مخالفان برجام هست.در حالی که تمجیدهای بی نظیر رهبری در نامه خود به رئیس جمهور نسبت به منتقدین برجام با عنوان «تحسین برانگیز و....» خود گواهی بر ادعاهای ناصواب حامیان برجام هست!!
نکته قابل تامل، پاردوکس های روشن حامیان برجام هست که یکبار احمدی نژاد رامشتاق مذاکره با امریکا و 5 کشورمعرفی میکنند، یکبار از رهبری هزینه میکنند و یکبارهم خود را خالق مذاکرات میدانند!!درحالی که این ادعا هابا شرط و شروطی قابل قبول هست که در وقت دیگری به آن پرداخته می شود.
نکته بعدی اینکه نویسنده مدعی است تحریم منجر به قفل شدن چرخ اقتصاد شده در حالی که وعده های انتخاباتی واقتصادی رییس جمهور منوط به لغو تحریم ها نبوده است!!چه انکه قبلا30درصد مشکلات را مرتبط با تحریم ها دانسته و الباقی ناشی از ضعف مدیرت دولت قبل دانسته میشد!!
سوال از نویسنده محترم اینکه مگر قرار هست منتقدین برنامه کاری بدهند که مدعی هستید "راه جایگزینی"ارایه ندادند!!؟؟
ضمن اینکه عمل به اقتصاد مقاومتی بهترین برنامه برای اصلاح اساسی اقتصاد وابسته تک محصولی است!!
البته با تناقضاتی که در مورد "خروج از رکود"و"بحران رکود"عیان شد معلوم گردید دولت محترم از بی برنامگی یا حداقل اختلاف در بین مدیران ارشد اقتصادی رنج می برد!!اختلافی که یاداور اختلاف بین مدیران اقتصادی دهه 70که منجر به تورم49درصدی اقتصادی گردید،می باشد!!
امروز برجام یک قانون شده و همه مردم و  جناح های سیاسی موکلف به همدلی با دولت جهت اجرای آن می باشند. اما ضمانت اجرای درست و هوشمندانه برجام برجام انجام الزامات 9 گاهنه مهم رهبری است و در صورت عدم پایبندی کامل به ان قطعا تخلف شرعی و قانونی بوده و نباید انتظار همدلی برای اجرای غلط ان را داشت!!
ارزوی قلبی ما اجرای برجام با خواسته های رهبری معظم انقلاب(الزامات9گانه)ونیز اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری که اخیرا از اجرای ان صریحا ابراز نارضایتی فرمودند می باشد!
در پایان خاطرنشان می نمایم،که دولت یازدهم نسبت به منتقدین خود  نگاهی از روی بی انصافی دارد.امیدواریم روزنامه وزین ولایت و نویسنده گان آن از این مشی دولت مسثنی باشند .سروش
  • سامان سروش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی