وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

وبلاگ تحلیلی -سیاسی کنکاش

جهان در انتظار عدالت،عدالت در انتظار مهدی (عج)

امام خامنه ای :بصیرت، مهم ترین ابزار پیروزی در جنگ نرم
اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد، بر اثر بی بصیرتی است. خطاهایی که بعضی از افراد می کنند، بر اثر بی بصیرتی است. بصیرت خودتان را بالا ببرید. آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله امیرالمؤمنین علیه السلام را در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصّبر».

بنام خدا

اخیرا مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد طی مصاحبه ای،برنامه زیبا و تاثیرگذار "فصل شیدایی" را بزعم خود با توجیهات مرسوم شان زیر سوال برده و بی عملی خود را رندانه به کسری بودجه و،،،،،مرتبط نموده است!!

جناب آقای اسکندرنژاد؛

نمیدانم در برنامه بسیار زیبای"فصل شیدایی"حضور یافته اید یا نه!؟

اگر حضور یافته و برنامه را ملاحظه فرموداید متاسفم به این کم لطفی و بی انصافی تان!!

نوع صحبت ونگاه تان صرف نظر از سلیقه سیاسی تان ،متاسفانه بوی رشک میدهد تانقد دلسوزانه!؟

کاش جنابعالی و وزارت خانه متبوع تان(سازمان دفاع از کنسرت ها،،،)به دست اندکاران این برنامه آیینی دست مریزاد میگفتید نه این که گزنده سخن بگویید!!

بنده در صدد نوشتاری در تشکر از این برنامه حقیقتا زیبا بودم و تصورم این بود حتما اداره کل فرهنگ و ارشاد حتما مراسم تقدیری در خور برای عزیزان "فصل شیدایی" برگزار خواهد کرد اما ظاهر تصوری باطل بوده!!

البته اکثریت قاطع نهادها ،ارگان ها،سازمان ها ،خاصه استاندار محترم ضمن حضور در این برنامه معنوی،ضمن حمایت،مشوق این برنامه زیبا نیز بوده اند!!

حقیقتا اگر برای حقیر مقدور بود، با افتخار کف پای تمامی صدر تا ذیل دست اندرکاران برنامه ارزشمند وبی نظیر"فصل شیدایی"را بوسه میزدم!

این برنامه،نشان دادمردم بشدت به تفریحات سالم که به شکل هنری،تاریخ اسلام و انقلاب را به نمایش بگذارند نیاز دارند!!

این برنامه، نشان داد  ادعای "افسرده"بودن مردم قزوین، دروغی بیش نیست و استقبال بسیارگرم شان  پاسخی در خور به هتاکان بود!!

جناب آقای اسکندنژاد؛ اولویت های فرهنگی را نیازهای اعتقادی مردم تعیین میکند نه اداره کل فرهنگ و ارشادکه دغدغه اش کنسرت و،،،، بوده مگر رهبری عزیز نفرمودند(فرهنگ عمومی و بروز چهره دینی در زندگی مردم از مسائل بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت)

لطفا جنابعالی گزارشی از خروجی اقداماتتان در این راستا(منویات رهبری) را ارایه فرمایید.

 شما وماباید ممنون و سپاسگذار سازمان دلسوز و ارزشمند سپاه باشیم که نه تنها دغدغه دفاع از حرم را دارد بلکه دغدغه فرهنگی نیز ،این عزیزان انقلابی را پای کار کشیده است .

ضمن اینکه مبلغ هزینه شده ،اگر اختصاص به بعضی از سازمان های عریض وطویل میگردید چه بسا در برنامه های مقدماتی بظاهر پژوهشی و هتل و ریخت وپاش های رایج به هدر میرفت!!

مردم ایران خاصه شهر قزوین، از نبود برنامه های فرهنگی که هم پر کننده اوقات فراغت و هم غنی کننده این اوقات، به شکل زیبای هنراسلامی وانقلابی باشد عذاب میکشند که بخشی زیادی از این نبود برنامه ها، ناشی از بی عملی بعضی مسولین  ونیز عدم اعتقاد کافی به هنر ناب اسلامی میباشد!!

بدبختانه عده ای از مسولان رسوخ کرده در سازمان های فرهنگی،بیشتر هم و غم خود را برای برگزاری کنسرت های هنجار شکن و مختلط و،،،نموده که در خوشبینانه ترین حالت چند صد نفر مخاطب دارد(البته بنده، شخصا مدافع موسیقی اصیل و فاخر وبدون غنی و لهو ولعب که با نگاه موسع حضرت آقا هم تطابق دارد هستم)ولی دریغ از اندک برنامه هنری شور آفرین که تعالی بخش معنویت باشد!!

جناب آقای اسکندرنژاد جنابعالی که بودجه رو بهانه کم کاری خود میدانید لطفا برنامه کاری سال 95خود را که معمولا در اواخر سال قبل تهیه میگرددارایه فرمایید تا برای همه مشخص شود آیا سازمان تان برنامه تعالی بخش هنری داشته که بخاطر نبود منابع مالی موفق به اجرا نشده است!!

نکند تصور میکنید شعار "خزانه خالی"همچنان برد دارد ولی جهت اطلاع ،عدم اختصاص کافی بودجه ناشی از مظلومیت بخش فرهنگ هست والا چگونه میشود بودجه برای حقوق های نجومی کسر نداشته ولی،،،،،!!

کاش گزارشی از عملکردخود در طی سال های مسولیت تان را ارایه فرمایید!

استقبال پر شور مردم از این برنامه بسیاری زیبای آیینی،هیچ توجیهی برای فرار از بی عملی و روزمره بودن مسولان باقی نگذاشته است!!

این برنامه به خوبی نشان داد ،میشود دین عزیزاسلام را به شکل زیبا تبلیغ وترویج کرد!

میشود به شکل حرفه ای و هنرمندانه به جنگ نرم دشمن رفت!

میشود تاثیر ماهواره ها را کمرنگ کرد

و،،،،،!!

البته مشروط به این که همه مسولین معتقد به اصل تهاجم فرهنگی دشمن باشند!!

معتقد به جنگ نرم باشند!!

معتقد به وجود دشمن باشند!!

معتقد به اسلام ناب محمدی (ص)باشند!!

معتقد به،،،،،

والسلام

  • سامان سروش

نظرات  (۱)

  • فعال فرهنگی
  • واقعا آقای اسکندری نژاد از این تحلیل های سست باید دست بکشد و سنگر ارشاد را به بلد فرهنگی و هنری بسپارد تا بیشتر ازین ای دستگاه آسیب نبیند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی